Schema och priser, Lidköping HT17

Prova-på: 50 kr/pass, swish eller kontant.

Prova-på v.34 på alla pass med udantag för:
-Vinyasa Flow onsdagar, prova-på v.35
-Barnyoga, ej prova-på (ord. start v.36)
-Tisdag kl.10.00, senior Ashtanga I, fullbokat och ej prova-på.
 

Måndagar

Yoga, Vinyasa Flow - måndag kl. 11.30-12.30 - 10 ggr - Lärare Erica    (Prova-på 21 aug, ord. start 28 aug)

Ett flödande pass där alla kan vara med. Här får du jobba igenom kroppen, släppa spänningar och öka fokus för en fortsatt skön dag.


Terapeutisk yoga - måndagar kl.17.15-18.25 - 10 ggr - Lärare Erica   (Prova-på 21 aug, ord. start 28 aug)

Terapeutisk yoga bygger på kundaliniyoga och verkar för en djup direkt och energimässig balans på alla plan och klasserna är ofta designade utifrån ett visst ändamål, tex, immunförsvar, rygg, nacke och axlar, hjärtat, huden, njurar, lever, blodcirkulation, sömn, intuition, ämnesomsättning osv.
Terapeutisk yoga är klass som passar alla oavsett ålder eller fysiska förutsättningar, alla övningar utförs alltid med utgångspunkt utifrån individens förmåga och kapacitet. Klasserna består av medveten andningsträning, mjuka fysiska yogaövningar avslappning och meditation.


Pilates - måndagar kl.18.40-19.40 - 14 ggr - Lärare Eva    (Prova-på 21 aug, ord. start 28 aug)

Pilates handlar om mycket mer än att bara utveckla ”starka magmuskler” eller ”core-styrka”. Det är ett övningssystem som fokuserar på att förbättra balans, muskelstyrka, flexibilitet och kroppshållning. Mjuka övningar används för att förbättra svaghet samt förbättra rörlighet.
Pilates är lämplig för alla människor i alla åldrar på olika träningsnivåer.
I Pilates matta fokuserar vi på precision och rörlighet och använder kroppen som verktyg.


Tisdagar

Yoga, Vinyasa Morning Flow - tisdag kl 8.30-9.30 - 10 ggr - Lärare Erica   (Prova-på 22 aug, ord. start 29 aug)

Ett flödande yogapass där fokus ligger på att väcka kroppen till liv och göra dig redo för dagen. Alla kan vara med och du kommer känna att kroppen fått jobba och sinnet lugnats.


(Fullbokat!!! Ej prova-på)   Senioryoga, Ashtanga II - tisdag kl 10.00-11-30 - 14 ggr - Lärare Madelene   (Fullbokat!!! Ej prova på!)
 

Ashtanga yoga är en systematisk metod där man i lugnt tempo lär sig ställningarna och att andas fritt och lugnt samtidigt som man utför positionerna. Den här yogan gör dig stark, smidig, ger bra balans och är samtidigt djupt meditativ.
Det här passet är anpassat för seniorer som är vana vid yoga och tränat yoga en längre tid.
 


Yoga, Ashtanga I -  tisdag 18.10-19.25 - 14 ggr - Lärare Madelene    (Prova-på 22 aug, ord. start 29 aug)

Ashtanga yoga är en systematisk metod där man i lugnt tempo lär sig ställningarna och att andas fritt och lugnt samtidigt som man utför positionerna. Den väcker din livsenergi, gör dig stark, smidig, ger bra balans och är samtidigt djupt meditativ.
Eftersom metoden bygger på en fast serie, kan du sen lätt och med fördel träna hemma och bygga en yogapraktik som du alltid har med dig, genom hela livet.
Ashtanga I är en ledd klass på basic nivå, alla kan vara med.

Läs och lär mer om Ashtanga yoga och dess tradition HÄR
 

Yoga för stela män - tisdagar kl 19.30-20.40 - 10 ggr - Lärare Erica    (Prova-på 22 aug, ord. start 29 aug)

Är du kille/man och är intresserad av yoga? På den här kursen får du lära dig grunderna i yoga och kommer att guidas igenom yogans olika positioner. Yogan stärker din kropp och gör den smidigare, det är en träningsform för både kropp och själ. Dessutom motverkar yogan stress, utbrändhet och sömnproblem.
Inga förkunskaper krävs, bara ett öppet sinne.

 

 

Onsdagar

Mammaträning 1 - onsdagar kl. 9.30-10.20 - 7+7 ggr - Lärare Jenny    (Prova-på 23 aug, ord. start 30 aug)

Detta pass är för dig som inte varit på efterkontroll på MVC än men ändå vill komma igång med träningen efter förlossningen.
Passet är lugnt och bygger upp din balans och styrka inifrån med inspiration från pilates och yoga.
Här får du chans att öva upp din kroppsmedvetenhet och hitta tillbaka efter din förlossning.
Ditt barn är välkommet att vara med, det finns separat väntrum där du kan mata din bebis i lugn och ro samt toalett med skötbord.

Mammaträning 2 - onsdagar kl. 10.30-11.20 - 7+7 ggr - Lärare Jenny    (Prova-på 23 aug, ord. start 30 aug)

Detta pass är för dig som varit på efterkontroll på MVC.Här får du chans att öva upp din kroppsmedvetenhet och styrka. I detta pass har du med dig grunderna för ökad kontroll på din kroppsmedvetenhet efter förlossningen.
Ett pass med fokus på balans, rörlighet och styrka med inspiration från pilates och yoga.
Ditt barn är välkommet att vara med, det finns separat väntrum där du kan mata din bebis i lugn och ro samt toalett med skötbord.

Mamma-träning: Båda passen är anpassade efter dig.
Pass 1 startar från grunden och ser till att du hittar tillbaka och bygger upp inifrån.
Pass 2 ökar på din styrka och vi använder lite mer belastning eftersom du i detta pass har hittat tillbaka till din kroppsmedvetenhet och inre styrka.

Pris Mamma-träning: 80 kr/pass


Barn-yoga, 8-12 år - onsdagar kl. 16.30-17.30 - 7 ggr - Lärare Ellinor   (ej prova-på)

Yoga på ett lättsamt och roligt sätt, där barnen får utforska vad det innebär att vara närvarande genom rörelse, andning och avslappning. Förälder erbjuds att närvara och själv delta i passet vid första och sista kurstillfället (ingen extra kostnad för förälder). Anpassat för barn 8-12 år.

Pris barnyoga, 7ggr: 650kr
Kursstart onsdag 6 sept samt onsdag 25 okt             


Yoga, Vinyasa Flow - onsdagar 17.40-18.55 - 14 ggr - Lärare Ellinor  (Prova-på 30 aug, ord. start 6 sept)

Vinyasa Flow är en klass där vi arbetar aktivt med andningen genom moment där vi utvecklar vår styrka, flexibilitet och framförallt rörelseförmåga.

Vi utövar en klassisk vinyasa klass där vi gör andningsövningar och arbetar upp värmen genom solhälsningar och går sedan igenom olika flöden och poser, innan vi varvar ned och avslutar med avslappning och eventuellt en kreativ och kort meditation.
Varje klass är olik den andra- den kan vara väldigt intensiv och svettig eller mer åt det lugna hållet där vi fokuserar på att öppna upp, tänja ut och andas. I klasserna inkluderas även olika teman och kan därför kännas utmanande på olika sätt. Det visas olika alternativ till många poser och riktar sig därför till både nybörjare och vana yogautövare. En rolig, utmanande och kreativ klass utlovas!

 

Torsdagar

Senioryoga, mjuk bas - torsdagar kl 10.00-11.15 - 14 ggr - Lärare Madelene    (Prova-på 24 aug, ord. start 31 aug)

Detta är ett pass för dig som tror att du inte klarar att göra yoga för att du känner dig för orörlig och stel. Här kan du komma precis som du är och göra precis det som du klarar av. Här finns inget rätt eller fel sätt att göra yoga på utan vi söker oss fram till vad som är möjligt för var och en. Vi använder stolar, pallar och kuddar och filtar allt för att göra det möjligt att kunna röra kroppen så mycket som den kan och klarar av. Fokus är på rörlighet, ökad smidighet och träning i avspänning och andningsteknik. Passet går i ett mjukt och långsamt tempo så att du hinner känna effekterna av det du gör.
 

Yoga och Meditation, Ashtanga I - torsdag kl 17.20- 18.45 -14 ggr - Lärare Madelene   (Prova-på 24 aug, ord. start 31 aug)

Ashtanga yoga syftar till att öppna upp för en fysisk och psykisk avspänning som inbjuder till upplevelsen av att landa i sitt eget stilla centrum genom att du koordinerar andingen med rörelsen i ett förutbestämt flöde. Samma serie tränas varje gång och nervsystemet kan slappna av när du vet vad som ska hända.
Passet inleds med Ashtanga yoga på en basic nivå som alla kan vara med på, och avslutas alltid med ca 20 min sittande ledd meditation.


Yinyoga - torsdag kl. 19.00 - 20.15 -14 ggr - Lärare Madelene    (Prova-på 24 aug, ord. start 31 aug)

I yinyoga sitter eller ligger vi länge i olika yogiska ställningar för att sträcka ut bindväven och göra den mer följsam och smidig så att både muskulära spänningar och känslomässiga spänningar lagrade i kroppen löses upp. När spänningar frigörs, stärks och möjliggörs ett bättre energiflöde i de energikanaler som löper sublimt i vår bindväv vilket leder till att man får mer kraft och energi. Yinyoga är ett kraftfullt sätt att motverka stressrelaterad stelhet, värk och trötthet. Det är även ett bra komplement för dig som tränar andra sporter eller typer av yoga för att öka smidigheten och att föra bort slaggprodukter ur musklerna efter tex styrketräning (och därmed minska eventuell svullnad).
 

Fredagar

Senioryoga, Ashtanga I  - fredag 10.00 - 11.30 - 14 ggr -  Lärare Madelene    (Prova-på 25 aug, ord. start 30 aug)

Ashtanga yoga är en systematisk metod där man i lugnt tempo lär sig ställningarna och att andas fritt och lugnt samtidigt som man utför positionerna. Den här yogan gör dig stark, smidig, ger bra balans och är samtidigt djupt meditativ.
Ashtanga I är anpassat för alla seniorer, både helt nybörjare och vana.
 

Söndagar

Yoga, Ashtanga II  - söndag 16.45 - 18.00 - 14 ggr - Lärare Madelene    (Prova-på 27 aug, ord. start 3 sept)

Ashtanga yoga är en systematisk metod där man i lugnt tempo lär sig ställningarna och att andas fritt och lugnt samtidigt som man utför positionerna. Den väcker din livsenergi, gör dig stark, smidig, ger bra balans och är samtidigt djupt meditativ.
Eftersom metoden bygger på en fast serie, kan du sen lätt och med fördel träna hemma och bygga en yogapraktik som du alltid har med dig, genom hela livet.
Ashtanga II är en ledd klass där vi övar en bit in i stående serien och sedan den avslutande sekvensen.
Läs och lär mer om Ashtanga yoga och dess tradition HÄR


Yoga för lugn & återhämtning - söndag kl. 18.15-19.30 -14 ggr - Lärare Madelene    (Prova-på 27 aug, ord. start 3 sept)

I det här passet ligger fokus på återhämtning och lugn, vi jobbar främst med att lösa spänningar i de delar av kroppen som oftast håller stress, som tex axlar, nacke, diafragma, käkar och höfter. Det är en skön mix av mjuka, dynamiska rörelser, enkla flöden och vilande, statiska yin yoga-rörelser för att släppa spänningar och få flöde i kroppens energisystem. Andningsövningar och övningar för ökad närvaro och kroppsmedvetenhet ingår också i det här passet som är mjukt, lugnt och passar alla, oavsett om du yogat tidigare eller ej.

 

Priser

14 ggr (hel termin, vuxenyoga, pilates): 1800 kr / Pensionär: 1600 kr

7 ggr (halv termin, vuxenyoga, pilates): (du väljer själv vilka sju gånger under terminen du går): 1100 kr / Pensionär 900 kr

3ggr (vuxenyoga, pilates): (du väljer själv vilka 3 ggr under terminen du går): 490 kr / Pensionär 420 kr

 

Frikort Yoga (du går obegränsat antal pass under terminen, gäller ej pilates och mamma-barn): 3500kr / Pensionär 3200kr.

Barnyoga : 7ggr, 650kr. Kursstart ons 6 sept samt ons 25 okt.

Pris Mamma-träning: 80 kr/pass

Prova-på-vecka v.34 (Vinyasa yoga v.35): Prova så många pass du vill denna vecka för att hitta rätt! 50kr/pass.

Drop in
Ord. pris: 170 kr.
(150kr för pensionär)


Missat tillfälle: Om du går en kurs och missar ett tillfälle kan du ta igen det med vilket annat pass som helst under pågående termin i mån av plats (gäller både yoga och pilates. Vuxen person är ej tillåten att delta på barnyoga, föräldrar är välkomna att närvara i väntrummet utanför salen).
Ingen föranmälan då man tar igen missat pass.
Skulle ett pass vara inställt meddelas det på hemsidan samt YogaCentrums Facebooksida, endast ordinarie deltagare på en kurs meddelas via telefon och e-mail (så håll utkik på hemsidan eller Facebook om du tänkt byta pass).


Anmälan

OBS ! Bindande anmälan gäller på samtliga kurser. Påbörjad kurs återbetalas ej. Du betalar via faktura och fyller i ett anmälningsformulär vid start.

Anmälan via mail till: bokning@yoga-centrum.se

Telefon Madelene: 0723-10 59 24
Telefon Ellinor: 070-602 59 37

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev