Samtals- & Kognitiv Beteendeterapi (KBT)

Boka tid

Jag behandlar utifrån ett holistiskt perspektiv, man kan välja specifika områden/behandlingssätt eller blanda flera:
-KBT
-Yoga
-Hälsa
-Stresshantering

Kognitiv beteendeterapi är för de flesta tillstånd effektiv som behandling. Oftast räcker det med 5-15 behandlingstllfällen. Men för dig som har mer existentiella frågor och som föredrar att få fortsätta över längre tid kan detta också vara möjligt. Kognitiv beteendeterapi, KBT, utgår från att en persons tankar, beteenden och känslor hänger samman och går att påverka och förändra genom så kallad ominlärning. I KBT jobbar man mot konkreta mål och tränar med hjälp av hemuppgifter. Terapin går ut på att försöka identifiera vilka tankemönster och tankesätt du har när du mår dåligt. Tillsammans med mig arbetar du sedan med att förändra dessa tankemönster för att kunna må bättre. 

I behandlingen ingår att du som klient är expert på din egen situation medan terapeuten är expert på den behandling som används. Du kommer också att få med dig olika sorters uppgifter att utföra hemma ibland, tex saker du ska träna på eller formulär med frågor som du ska besvara mellan behandlingstillfällena för att lära dig mer om dig själv och hur man kan hantera situationer på egen hand.

Jag kommer i början av behandlingen att ställa många frågor till dig om hur det känns, vad som hänt och om hur problemen uppkom. Men också om vilka önskemål och förhoppningar du har inför framtiden. Vi kommer att problemlösa tillsammans och du kommer att få förslag på nya sätt att handskas med tillvaron på.
 

Jag erbjuder även samtal på distans via zoom

OBS! Hund (snäll Cockerpoo) finns ibland på kontoret så säg till om du är allergisk eller hundrädd.

Välkommen till mig, jag nås på 0702 - 411996 eller cecilia@stilla.care

Boka tid

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev