Schema och priser, Lidköping 


Höstterminen 2018


Ordinarie start: v.35 (mån 27 aug - sön 2 aug)

 

Måndagar

Ashtanga yoga, basic 1 / grunderna  - måndagar kl.18.15-19.30 - 14 ggr - Maria

På den här kursen övar vi grunderna i Ashtanga yoga. ALLA kan vara med! Ashtanga yoga har en fast sekvens. Vi kommer att lära oss ordningen på ställningarna och gå igenom grunderna steg för steg. Vi kommer även träna på att andas med lugna jämna andetag och att synkronisera andningen med rörelsen.
Ashtau betyder åtta och anga betyder grenar. Vi kommer att gå igenom vilka dessa åtta grenar är i denna yoga form.
BOKA HÄR

Tisdagar

Ashtanga yoga senior - tisdag kl 10.00-11-30 - 14 ggr - Madelene (Fullbokat! Ej prova på!)

Ashtanga yoga är en systematisk metod där man i lugnt tempo lär sig ställningarna och att andas fritt och lugnt samtidigt som man utför positionerna. Den här yogan gör dig stark, smidig, ger bra balans och är samtidigt djupt meditativ.
Det här passet är anpassat för seniorer som är vana vid yoga sedan förut.

 

Ashtanga yoga, basic 2 / halva serien -  tisdag 18.10-19.40 - 14 ggr - Madelene

På den här kursen startar vi en bit in i sittande serien och jobbar sedan upp mot halva serien under terminens gång, till den position som heter Navasana. Du blir instruerad i ett jämnt flöde och det är bra om du har lite erfarenhet av Ashtanga yoga sedan innan, tex en halv termin basic 1, eller mer.
BOKA HÄR

Läs och lär mer om Ashtanga yoga och dess tradition HÄR

Onsdagar           

Hatha/yin, mjuka flöden och stillhet - onsdagar kl. 16.15 - 17.30, 14 ggr - Ellinor

Passet inleds med mjuk, lite mer flödande hatha yoga, som hjälper dig att landa i kroppen och rensa bort rastlös, orolig energi. Andra halvan av passet landar i yin-yoga, vilande ställningar där vi stannar länge i positionen för att låta kroppen och sinnet släppa spänningar i sin egen takt. Passet avslutas med djupavslappning.
BOKA HÄR

Yoga för män - onsdagar 17.40-18.55 - 14 ggr - Ellinor

Är du kille/man och är intresserad av yoga? På den här kursen får du lära dig grunderna i yoga och kommer att guidas igenom yogans olika positioner. Yogan stärker din kropp och gör den smidigare samtidigt som du blir mer centrerad, fokuserad och lugn i sinnet.
Inga förkunskaper krävs, bara ett öppet sinne.
BOKA HÄR

Torsdagar

Hatha yoga, mjuk bas - torsdagar kl 10.00-11.15 - 14 ggr - Madelene   

Detta är ett pass för dig som tror att du inte klarar att göra yoga för att du känner dig för orörlig och stel. Här kan du komma precis som du är och göra precis det som du klarar av. Här finns inget rätt eller fel sätt att göra yoga på utan vi söker oss fram till vad som är möjligt för var och en. Vi använder stolar, pallar och kuddar och filtar allt för att göra det möjligt att kunna röra kroppen så mycket som den kan och klarar av. Fokus är på rörlighet, ökad smidighet och träning i avspänning och andningsteknik. Passet går i ett mjukt och långsamt tempo så att du hinner känna effekterna av det du gör.
BOKA HÄR

Ashtanga Yoga, basic 1 / grunderna, och sittande meditation - torsdag kl 17.15 - 18.45 -14 ggr - Madelene

På den här kursen övar vi grunderna i Ashtanga yoga. ALLA kan vara med! Ashtanga yoga har en fast sekvens. Vi kommer att lära oss ordningen på ställningarna och gå igenom grunderna steg för steg. Vi kommer även träna på att andas med lugna jämna andetag och att synkronisera andningen med rörelsen. 
Ashtau betyder åtta och anga betyder grenar. Vi kommer att gå igenom vilka dessa åtta grenar är i denna yoga form.

Torsdagspasset avslutas alltid med ca 15-20 min sittande meditation.
BOKA HÄR

Yinyoga - torsdag kl. 19.00 - 20.15 -14 ggr - Madelene

I yinyoga sitter eller ligger vi länge i olika yogiska ställningar för att sträcka ut bindväven och göra den mer följsam och smidig så att både muskulära spänningar och känslomässiga spänningar lagrade i kroppen löses upp. När spänningar frigörs, stärks och möjliggörs ett bättre energiflöde i de energikanaler som löper sublimt i vår bindväv vilket leder till att man får mer kraft och energi. Yinyoga är ett kraftfullt sätt att motverka stressrelaterad stelhet, värk och trötthet. Det är även ett bra komplement för dig som tränar andra sporter eller typer av yoga för att öka smidigheten och att föra bort slaggprodukter ur musklerna efter tex styrketräning (och därmed minska eventuell svullnad).
BOKA HÄR

Fredagar

Ashtanga yoga senior - fredag 10.00 - 11.30 - 14 ggr - Madelene

Ashtanga yoga är en systematisk metod där man i lugnt tempo lär sig ställningarna och att andas fritt och lugnt samtidigt som man utför positionerna. Den här yogan gör dig stark, smidig, ger bra balans och är samtidigt djupt meditativ.
I den här klassen tar vi det extra lugnt.
BOKA HÄR

Söndagar

Ashtanga yoga, Mysore och ledd klass - söndag 16.00 - 18.00 - 14 ggr - Madelene  (Ej prova-på!)

Mysore är det traditionella sättet att utöva yoga. Det är inte en ledd klass, utan varje elev tränar sitt individuella program (som du lär dig på Mysore-träningen). Läraren finns med för att assistera och guida eleverna.
På Mysore-träning är ALLA välkomna, du behöver inte ha någon erfarenhet av yoga sedan innan, fysisk färdighet och ålder spelar heller ingen roll.
Ett öppet sinne och villighet att lära, är det enda du behöver för att delta. Du får guidning utefter var du är just nu.

Det är mycket bra att kombinera den här klassen med ytterligare en eller två ledda klasser under resten av veckan.
Pris 2 ggr/vecka: 2700 kr (pensionär 2400 kr).
Frikort: 3500 kr (pensionär 3200 kr)

BOKA HÄR


Läs och lär mer om Ashtanga yoga och dess tradition HÄR


Hatha/yin, mjuka flöden och stillhet - söndag kl. 18.15-19.30 -14 ggr - Madelene

Passet börjar inleds med mjuk, lite mer flödande hatha yoga, som hjälper dig att landa i kroppen och rensa bort rastlös, orolig energi. Andra halvan av passet landar i yin-yoga, vilande ställningar där vi stannar länge i positionen för att låta kroppen och sinnet släppa spänningar i sin egen takt. Passet avslutas med djupavslappning.
BOKA HÄR

 

PRISER

 

Vi finns på Sockerbruksgatan 1, Sockerbruket Lidköping

(Ingång stora entrén direkt bakom resecentrum/tågstationen,
4:e våningen.
Samma korridor som bla. Friskis o Svettis).

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev